28 D’ABRIL: DIA INTERNACIONAL DE LA SALUT I LA SEGURETAT EN EL TREBALL

0
13

Amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball, la UGT de Catalunya organitza una jornada adreçada a delegades i delegats de prevenció. L’objectiu de la trobada és analitzar la situació actual de la prevenció de riscos laborals al territori, revisar l’evolució de la sinistralitat, compartir els avenços assolits en el marc del diàleg social i tractar altres qüestions rellevants en matèria de salut laboral.

En aquesta edició, la jornada tindrà també un caràcter pràctic, centrat en l’ergonomia com a eina clau per a la prevenció de trastorns musculoesquelètics. S’explicaran les tres guies elaborades per la UGT de Catalunya en col·laboració amb CENEA (Centro de Ergonomía Aplicada), entitat especialitzada en la recerca, la formació i l’aplicació de solucions ergonòmiques a l’entorn laboral. Les guies aborden la identificació de perills ergonòmics, l’avaluació ràpida dels riscos i l’aplicació de mesures per reduir-los o eliminar-los

Amb aquesta formació es vol reforçar el paper actiu dels representants sindicals en la detecció, valoració i intervenció davant dels riscos ergonòmics presents als centres de treball.

La jornada finalitzarà amb un taller teoricopràctic dedicat als riscos del treball en posició dempeus, on s’analitzaran les possibles mesures preventives aplicables per millorar les condicions d’aquest tipus de tasques habituals però sovint poc visibilitzades.

Al finalitzar, anirem a l’acte unitari a la Plaça del Rei (Barcelona) per retre homenatge a les víctimes d’accidents de treball i malalties professionals i reivindicar la millora de la seguretat i la salut dels treballadors i treballadores.

Podeu descarregar el programa de la jornada, aquí.