Des de la UGT de Catalunya, hem mostrat la nostra preocupació per la bretxa digital, que dificulta l’accés als serveis públics de les persones a certes edats o amb dificultats en l’ús de la tecnologia.

La UGT Serveis Públics hem denunciat, novament, la falta de personal que pateix l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i hem exigit al Govern que incrementi les plantilles de l’organisme per a poder atendre adequadament la ciutadania.

Durant la intervenció avui en el Consell General de l’INSS, el portaveu del sindicat ha acusat a l’Administració de passivitat davant l’interminable i inexorable deteriorament que pateix l’Institut, víctima de la pèrdua constant i la mala gestió d’efectius.

Un cop més, hem assenyalat la discrepància amb les dades que aporta el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions davant el Consell, que qualifica d’esbiaixats i poc rellevants per a mostrar la realitat que viuen els treballadors i treballadores de l’INSS.

La UGT de Catalunya ha presentat un exhaustiu informe on es facilita dades sobre la falta de disponibilitat de cites prèvies, per exemple, on es posa de manifest el desbordament de centenars de trucades telefòniques que han quedat desateses. Només entre els mesos de gener a febrer d’aquest any, es van comptabilitzar més de 733.000 trucades no ateses, dades que posen de manifest aquest col·lapse, a més de les queixes rebudes el 2020, que gairebé van triplicar les del 2019, situant-se en més de 3.000.

Exposem la nostra preocupació per les desigualtats que aquesta política està generant: s’obstrueix l’accés de gran part de la ciutadania, sobretot a la gent gran, a la informació telefònica i, també, se’ls impedeix accedir als centres de l’INSS per ser atesos.

Si un sector com la Banca ha pres mesures, el Govern no pot eludir la seva responsabilitat i deixar fora de serveis públics essencials, precisament als més necessitats.